Den stora guiden
till PIM för B2B
Förenkla din produkthantering med PIM
Product Information Management, PIM, handlar om att på ett metodiskt sätt strukturera och visualisera företagets produkter, i såväl online-butiken som övriga kanaler. Målet är att skapa en dynamisk produktkatalog som gör det enkelt att presentera hela sortimentet på ett informativt och inspirerande sätt.
I den här guiden har vi samlat våra bästa tips för hur du som B2B-företag kan dra nytta av PIM för att utveckla samt effektivisera din produkthantering. Med hjälp av detta smarta och kraftfulla verktyg kan du skapa en skräddarsydd kundupplevelse, även för din digitala affär.
Du får lära dig:
● Hur du möter utmaningen i att navigera rätt i ett komplext produkterbjudande
● Hur PIM-systemet förenklar och effektiviserar arbetet
● Varför PIM är nyckeln till framgångsrik B2B-försäljning
● PIM-processens fyra grundläggande delar
● Hur du integrerar PIM-systemet för att bidra till verklig affärsnytta
Missa inte denna fullspäckade guide!