Anmäl intresse:
Nordic Digital Commerce in B2B 2023
Digital handel inom B2B
För sjunde året i rad arrangerar Litium en undersökning med målet att kartlägga hur B2B-företag ser på digital handel. Undersökningen är nu slutförd och rapporten kommer att lanseras i mitten av maj.
Säkerställ att du får rapporten genom att anmäla ditt intresse och få rapporten skickad så fort den är klar.
3 viktiga resultat från Nordic Digital Commerce in B2B 2022:
- 67 % av B2B-företagen använder digitala kanaler för att möjliggöra försäljning. En e-handelslösning, med eller utan nödvändig inloggning, är fortfarande den mest populära kanalen för digital B2B-försäljning: över en tredjedel (39%) av företagen erbjuder ett eller båda alternativen för onlineköp.
- Grossister ligger före de andra segmenten eftersom 91 % nu använder digitala kanaler för försäljning eller säljaktivering.
- Nästan en tredjedel (32 %) av B2B-företagen anser att digital handel är en viktig del av sitt hållbarhetsarbete. Denna siffra är så hög som 41 % för företag med mer än 500 miljoner i intäkter.
"Lansering av e-handelslösning och försäljningsapp ledde till en avsevärd minskning av telefonsamtal och underlättade arbetsbelastningen för vårt säljteam. Detta har tillät oss att växa som verksamhet utan att behöva anställa fler medarbetare. ” – VD på en grossist
Har du läst förra årets rapport? Om inte så hittar du den här.